Шта ви умишљате,а? Или - памћење народа је много дубље, шире, дуже...
______________________________________________________
..
..
Ђорђић је анализирао дела Басаре, Радована Белог Марковића, Милисава Савића, Горана Петровића, Видосава Стевановића, Павла Угринова, Јовице Аћина, Игора Маројевића, Мирослава Јосића Вишњића, Владимира Арсенијевића, али и песника Миодрага Павловића, Новице Тадића, Драгана Јовановића Данилова, Алека Вукадиновића, Радмиле Лазић, Зорана Богнара… При том је књижевност овог периода одредио и у односу на домаће и европске политичке и друштвене прилике, крупне геополитичке промене, пад Берлинског зида и распад Источног блока на глобалном плану, а код нас распад Југославије, економске и културне санкције међународне заједнице, НАТО бомбардовање.
– Да, иреалистичка књижевност коју стварају српски писци у доба транзиције, јесте одговор на такву стварност, рекао бих, уметнички одговор на ту одвећ тешку, мучну и трагичну, скоро апокалиптичну стварност, приметио је Ђорђић.
По његовом тумачењу, говорити о стварности на фантастичан начин значи променити начело уметничке интерпретације која се преусмерава ка симболичком говору.
Коментар на чланак С. Ђорђића : Имамо ли нови књижевни правац
Luka Banjaninпре 22 сата Од кад је умро Пекић имамо само једног писца али га, као што је у нас Срба основни ред, држимо у запећку и нико од ових назови критичара га и не спомиње. Име му нећу ни ја споменути, а написао је романе Освета малог принца и Живот као реклама за пиво.
doktor detusпре 23 сата ... i sama karakterizacija umetnosti kao postmodernisticke se vremenom pokazala kao besmislena i bez ikakvog sadrzaja - a kamoli da sad uvodi jos jedan dodatni nazovi knjizevni pravac... postmodernizam - ako bi bas morala da se daje neka odrednica - jeste kriza modernizma i zelja da se izadje na nove horizonte kojih jednostavno nema, ali se to zeli po svaku cenu - pa se ti novi horizonti jednostavno izmisljaju - u pitanju je gola energija koja se vrti u krug - delez i gatari su to opisali u knjizi "anti-edip" - vrlina te knjige je upravo to - sto se kloni bilo kakvih definicija - jednostavno opisuje tu ocajnicku zelju i besciljnu potrosnju energije...
ЛеЗ 0007463..
Вредности ЕУ пре ће срушити ЕУ него ујединити З.Б
..ОСЛАБЉЕНИ УТИЦАЈ КЊИЖЕВНЕ КРИТИКЕ
--- Чему онда критика и критичари , који се заустављају тамо где треба да започну? " И то се неће разјаснити, сувише је касно за то, сад више нема шта да се отвори." (Радивоје Микић) Због тога слаби утицај књижевне критике, поготову код оних који су дубоко огрезли, каријером, у не знам више ни сам како да назовем то, не желећи да повредим. Али сигурно то има своје име. Добиће га у јавности. Али не од овог критичара, или њему сличних, одавно утопљених у академизму...
___
Бранко Миљковић је страдао, како кажете под „неразјашњеним околностима”. Како је могуће да се ни после пет и по деценија не зна истина, а могуће је отворити све архиве? више >>>>>>>>>
ЛеЗ 0007432
ЛеЗ 0007534 ПАРАЛЕЛА. Српски народни посланици: „Од пре месец и по дана овде
су и нар. Посланици. Ни њих не могу да поднесем и избегавам их. Избегавам све
многобројне пријатеље и другове међу њима. Мрзим их, јер налазим да нису умели
да испуне своју дужност према земљи и народу. Мрзим их зато што су нелојални,
несавесни и неваљали. У Србији су се за време највеће кризе друштвене и
народне, бавили својим интересима, а не државним и народним. Они су тада
трговали, посредујући у лиферацијама за добијање вагона железничких. (...) Док
су из Србије бежали испред народа и не окрећући главу за собом (што није радио
чувени верденски посланик, који је под кишом куршума и граната евакуисао
становништво), у иностранству су се предали махом једеном неморалном и недостојном
животу. Они су се у Француској коцкали, јурили за женама или се одавали најситнијим шпекулацијама, отварајући, као
јавни или тајни ортаци, пиљарнице и прчварнице.
Због тога их сада мрзим и не могу да их видим. Нарочито су ми одвратни у
њиховом ставу критичара, који радо хоће да заузму, тежећи да одговорност за
целу несрећу баце искључиво на другог. Као да они немају ту ничег помешаног, и као да од њих ништа
није зависило. Као да њихова мамелучка пасивност за све време народне и државне
кризе није тако исто злочиначка као и идиотска активност њихових министара и
шефова, или њихова исто тако мамелучка пасивност према другима факторима
државне политике ако их је било. Због тога их, велим, не трпим и не желим да их
видим, и желим да што пре иду одавде, они или ја“ . – Драгутин
Ранковић (1879 – 1960) РАТНИ ДНЕВНИК
1916 – 1918. – Пожаревац, Народна библиотека „Илија М. Петровић“, 2010, 90 стр. , стр. 32
- 33
Нема коментара:
Постави коментар
Одобравамо умесне, кратке, и аргументоване коментаре