ОБЈЕКТИВ

ОБЈЕКТИВ
Мисија, ко ју је спречавао, и спречава (још увек)? - Бранка Лазаревића – у малој, прашњавој, жутој собици у Скопљанској улици, са једном плеханом фуруном,две-три фотографије о зиду, са рафовима од необојених чамових дасака пуних распоређених свезака, са расклиматаним и мастилом покапаним писаћим столом, са три прозора који нису имали ни засторе, без застора на поду чије су даске шкрипале – у тој и таквој прашњавој собици до које се допирало,прво, кроз један узак ходник неравно циглама поплочан, кроз, друго, мало двориште са неколико бедних кућица са вратима увек отвореним из којих се осећали мемла и рубље које се пере, сагињући се испод рубља које је висило на конопцима, кроз једну рупу пуну комплета Гласника и канцеларију која је гледала на двориште – у тој и таквој жутој собици чији су прозори гледали на Скопљанску улицу у којој никад није било сунца него само тешких кола која су шкрипала и кочијаша који су се дерали и тукли коње – рађала се, уобличавала се, пропагирала се књижевно-уметничкаи научна мисао којој се, по опсегу,може да стави као упоређење, само наш романтизам. / Кад Гласник добије свог историчара идеја (нека само то не буде какав биограф!),интелигентног и даровитог,који ће умети да га стави у пројекцију,и да изврши поређење,и да му нађе право место у пресеку наше мисли – његов родоначелник и он имаће средишно место у пантеону наше мисли. Бранко Лазаревић тврди да је Српски књижевни гласник главно дело Богдана Поповића… / Понтифекс максимус је био Богдан Поповић. / Сви око њега били су хор који је одговарао на његова јектенија. Било је дисциплине и било је хијерархије. Читав цезаро-папизам. / Постојао је и читав кардиналски збор. Он је имао и свој кодекс и свој индекс. / И свој суд. Ко је ушао у Гласник,или дошао на Универзитет, прошао је кроз иглене уши; прошао је кроз пакао и чистилиште и сад је у рају… Постојао је известан церемонијал и читав протокол. / Пречани су бојажљиво приступали и, вештији и савитљивији, лакше улазили. / Противници су тај скуп интелектуалаца називали котеријом. Скерлић није избегавао да каже, да је то котерија, али је додавао да с њом није задовољан само онај који у њу није пуштен,и да је то котерија, али котерија даровитих интелектуалаца. / Мора се рећи и подвући да су се о томе скупу више бринули други којима је то више било потребно, неголи Богдан Поповић под чијим је именом фирма била пријављена публици… Српски књижевни гласник – издржавао се претплатом, без помоћи ондашње краљевине Србије и одређених министарстава. Радикали када су долазили на власт онда помагали су новчано други часопис тога времена Дело. Као и данас. / Министарства Србије или локална самоуправа финансијски потпомажу излажење већине књижевних часописа у Србији. Колико нам је познато једино„Едиција Заветине“ не добија никакву финансијску потпору за своје часописе: Заветине Плус ултра, Дрво живота, Уметност махагонија и Трећа Србија. Белатукадруз УМЕТНОСТ ДИЈАГНОЗЕ И УМЕТНОСТ ЛЕЧЕЊА,стр. 108-109...

Укупно приказа странице

ВИРТУЕЛНА БИБЛИОТЕКА "СУРБИТА"

ВИРТУЕЛНА БИБЛИОТЕКА "СУРБИТА"
ОБАВЕЗНА ГОДИШЊА ПРЕТПЛАТА. - Виртуелна библиотека СУРБИТА почиње са радом уочи Божића 2016. године. Првенствено је отворена, како за оне евентуалне читаоце који живе далеко од Србије, али и за оне српске читаоце који живе у забитим местима која немају народне библиотеке, или неће их у догледно време добити. Прве књиге које се могу читати у целини овде су Русаљ Беле Тукадруза (алиас М. Лукића, 1950 - ). и УМЕТНОСТ ДИЈАГНОЗЕ И УМЕТНОСТ ЛЕЧЕЊА. Ових дана, током одржавања београдског Сајма књига, у позајмној Виртуелној библиотеци Дигиталних издања коначно је постала доступна, може се позајмити или преузети књига Белатукадруза УМЕТНОСТ ДИАЈАГНОЗЕ И УМЕТНОСТ ЛЕЧЕЊА, критичких есеја о највиталнијим проблемима савремене српске књижевностиТо је коначна верзија ове књиге, која је имала дуг пут до читаоца, што није никаво изненађење...

недеља, 24. април 2016.

РУЖЕ ИЛИ ТИКВЕ?

или  нешто сасвим треће у режији најстаријег дневног београдског листа
______________________

ЦВЕТАЛЕ БИ РУЖЕ, а ја бих рекао, мало морген, ЦВЕТАЛЕ БИ ТИКВЕ. Та бахатост и нарцидност једног дела српске интелигенције нам је УКРАЛА СРПСКИ САН!

_______________

БИБЛИЈА АНТИФАШИЗМА ИЛИ АУТОШОВИНИЗМА РАДОМИРА КОНСТАНТИНОВИЋА
Књига српског раздора. / На „Философију паланке” позивају се и они који прокламују: „Најбољи су отишли, најгори су остали”, а држава чији су врсни стручњаци очарани оваквим штивом не може се надати светлијој будућности. / Аутор: Зоран Ћирјаковићсубота, 23.04.2016. 
    
   избор из коментара на споменути чланак:

у 18:07
Миша Миласпре 7 сати
Господине Ћирјаковићу ценим ваш аналитички интелектуални приступ и таленат да изаберете "вруће" теме, али бих више волео да сте анализирали "Књигу о Милутину" од Д. Поповића, која описује тужну судбину српског народа у 20. веку. Књигу Р.К. "Психологија паланке" сам читао прошле године по други пут. Ужасно досадна књига, а стил писања је такав да захтева напрезање вијуга - сувопаран, извештачен и често контраверзан. Међутим, у многим ставовима ИМА МНОГО ИСТИНЕ - признали ми то или не. Упоређивати то са књигом А.Р. "Срби чујте" - једноставно није могуће. Међутим, неки коментари на ваш текст говоре да су и један и други у великој мери - у праву. Стиче се утисак да је сваки од коментатора препаметан и да он дође на власт у Србији - ЦВЕТАЛЕ БИ РУЖЕ, а ја бих рекао, мало морген, ЦВЕТАЛЕ БИ ТИКВЕ. Та бахатост и нарцидност једног дела српске интелигенције нам је УКРАЛА СРПСКИ САН! Недостатак самокритичности и објективности, уска схватања и широке навике великог дела тзв. српске политичке елите

Ranko M.пре 6 сати
Nista novo za danasnju "elitu", ciji je osnovni princip, sto dalje od naroda to smo veca "elita".Ona, zaslepljena u svom kvazielitizmu, ne moze da shvati da doslovno primenje zakon "negacija negacije", jer negirajuci svoje izvoriste, negira i sebe samu. Ali to nju ne zabrinjava, zato sto se ona svojim radom ne bavi kao svrhom,vec kao ciljem,pa je zato njen elitizam bezvredan.Ona,zapravo i postoji samo za sebe.Nekada je bas taj, "palanacki" narod, znao da prepozna elitu, da joj veruje i da se za njom krece.Danas, taj isti narod,znatno obrazovaniji, ugradjeniji u sva kulturna i drustvena zbivanja, ne prepoznaje svoju elitu i ne veruje joj. I to sa razlogom. Konstantinovicevo "delo" je samo jos jedan razlog za to.Kome da verujemo, Radomiru kao komunistickom bastiniku i miljeniku ili ovom "novom" Konstantinovicu koji, u poznim godinama, nastoji da se nekako ugura novi "elitisticki talas".U takve nismo verovali ni tada ni sada, pa je ovo njegovo"delo" uzaludno, da ne kazem promaseno.

Milan Andjelic
Cirjakovicev tekst na dve stranice zavrsava "Iako je pisao o velikom i podmuklom zlu, Konstantinovic nije ponudio neku novu "filozofiju zla" - vec zlu filozofiju". Dve velike stranice Politike a ni rec o predstavi Centra za kulturnu dekontaminaciju odrzanu 11. januara na Kolarcu po scenariju i reziji Zlatka Pakovica: Filozofija palanke - Bozicni oratorijum Radomiru Konstantinovicu*. Moze se videti na Yutubu. Pravi primer "lukavstva palanke". Sraman tekst.

Д. J.пре 8 сати
Само примитивци и људи слабог знања, морала и оскудне памети могу да криве српски (па и било који други) народ. Па и Божје је и нормално људско знање да народ уистину никада није крив. Народ се не може никада свети на појединца. Српско је народ у многим тренуцима просечно био свети и Божји народ. Па и данас просечнмо српски народ није "гори" од неких народа и у околини и у даљини. Срби само, после погубног комунизма и нехуманог глобализма белосветских силеџија којима управља голи материјални интерес без имало чојства, правичности и поштења, треба да имају среће да им на чело дођше пожртвована власт која буквално воли свој народ коме ће, уз помоћ државбних и научних институција завести правичност, ред и већу радиност. И Срби ће бити поново народ за највеће поштовање.

Зоран Николић ( Ваљево )пре 9 сати
Ја сам поносан на религиозну, Боготражитељску филозофију српске паланке оваплоћену кроз једног Црњанског, као што несрећан јесам кад се и назови књига ,о којој мишљења сучељавамо, дохвати незаслужене пажње и лажне вредности, јер писати на зао и подао начин о греховности народа из којег јеси, без милости и сапатње, писати само из порива осујећености и увређености, говори истину да се не познаје народ и његов величанствен дух, у питању је тек јалова објективација нишчег душевног стања које би Духом да се зове...Већ је неко од поштованих коментатора поменуо и Црњанског, Винавера, Милоша Ђурића као вредносне оријентире и источнике српског духа, у радости и смирењу држим се тих лучоноша патриотских, за недораслог константиновића заборав предлажем...

Благојјевић Предраг,Романијапре 10 сати
"Константиновићева изнурујућа мимикрија није везана за страх од титоистичке власти,чији је миљеник био..... Господине Ћирјаковићу,ово је темељ 2. "Србије. Хвала вам !

Д. Збиљићпре 13 сати
Није наш проблем, готово да сам сигуран, у "филозофији паланке". Наш је проблем у моралном, људском, стручном посрнућу у готово свим областима струке и науке, у лошем изабирању кадрова, у власти која нити схвата нити је свесна каква је њена улога у завођењу сваковрног реда у држави. Непостројање човечне и праведне солидарности међу људима. Наш је шроблем у томе што је ниједан посао готово немогуће обавити ако немате некога јаког да ургира да се пиосао обави, што има закона, али се они непрекидно спроводе по законоправилу чувеног Броза којега није занимало природно и нормално спровођење закона, него је поставио законоправило: "закона се не тре ба држати као пијан плота", него се треба држати личног волунтаризма и у власти и изван ње. Комунизам и политика свемоћне једне политике (комунизма) нису спроводили ред објективно, него субјективно и волунтаристички преко моћника. Лако би се изборило с "филозофијом паланке" када би власт схватила да је њена основна улога и дужност увођење реда.

globalno seloпре 14 сати
Najbolji su otišli? Posebno oni kriminalci o kojima čitamo po novinama koji pljačkaju i ubijaju po svetu, a odavde su otišli. Sve su to preterivanja. Otišli su oni koji su pokretniji i koji hoće bolji život na gotovo, ne nadaju se boljem ovde nego idu tamo gde je uređebo. Kao sad milioni migranata iz Azije, Afrike, bliskog istoka. Rezultat takvog postupanja miliona ljudi - to će potopiti bolji život tamo i izjednačiti ceo svet u lošim uslovima života sa krajnjom nebezbednošću postojanja.

alplineпре 15 сати
Dosta! Verovatno nikada kniga sa beznacajnijom sadrzinom nije izazvala vise paznje. Nacin pisanja, da ne kazem stil je istovetan nadobudnim radovima - doktorskim disertacijama u kojima autor svojim profesorima dokazuje da je savladao "materiju" sa predavanja. U ovom slucaju filozofske prijeme i forme na primeru nesrecno izabrane palanke. Bilo koje delo Nusica na jednoj strani ima vise duha od cele "filozofije" palanke. Ne cudi da je ovu knjigu za svoj "kod" izabrala "libaralizovana" crvena elita. Naime u ovoj knjizi se oseca sav prezir do naroda koji srpski politicari (vecina) pokazuju cim se domognu VLASTI.

Radmila Mišićпре 11 сати
Podsetili ste me;u predgovoru za "Nadgramatiku" S.Vinavera (Prosveta,1963.) g Konstantinović je napisao za Vinavera:"To je jedan nacionalistički stav, jedno nesumnjivo reakcionarstvo, koje nije Vinavera uputilo samo na "Vreme","Ideje" Crnjanskog..." itd. Kao što vidite, moguće je biti srpski nacionalista jevrejskog porekla kao što su mogući slovački četnici.

deda vukasin iz klepacaпре 10 сати
Gospodjo Misic hvala za podsjecanje o djelovanju gospodina Konstantinovica u vrjeme Tita kumrovackog. Pomogli ste mi da svatim da je i drug Radomir rodjen u Jajcu 1943 one kobne noci kad je ukuidana Kraljevina Srbija a stvarana YU,mnogi danasnji drugosrbijanci su rodjeni tada.

nekoпре 12 сати
Šta da se kaže o kontaminiranom srpskom kulturnom prostoru, nego da ga treba dekontaminirati, i to stručno. "Filosofija palanke" postulira tezu o autohtonom srpskom nacizmu, tezu koju ćete teško bez prethodnog preumljenja kojeg sugeriše Radomir u svojim poslednjim danima uz pomoć Latinke Perović.

Treći programпре 16 сати
Књига салонског аутора за салонске читаоце. Читао сам је поодавно, и по мом миошљењу то је доста бледо, површно дело, види се да је аутор из круга двојке и не познаје довољно паланку и тему о којој пише. Питам се зашто "Политика" сада извлачи из нафталина ту књигу. Зашто, ако већ хоће, не пише, на пример, о "Књизи о Милутину", или о Цвијићевим књигама, у којима се много више и објективније описује дух народа. Само, тах дух није по мери оних у чије име говоре претставници друге Србије. И то је изгледа проблем.

Pogledaj dom svoj anđeleпре 18 сати
Država se ne može nadati svetlijoj budućnosti ne zbog toga što su neki očarani štivom poput "Filozofije palanke", već zato što u društvu, mentalitetu i socijalnom tkivu postoje manjkavosti koje su navedene u tom štivu. Da "F.P." nikada nije napisana, država bi svejedno propadala. Mržnja prema svemu kritički nastrojenom i samokritici je simptomatična za neke ozbiljne poremećaje ličnosti. Samosvest je osnova zdrave jedinke, pa i zdravog kolektiva, samokritika uvertira bilo kakve promene. Da smo društvo u kojem cvetaju ruže, nismo. Pre će biti da ovde cvetaju tikve. Trebalo bi se sa sa istim žarom osude osvrtati na korupciju, endemsko siromaštvo, kulturno propadanje, odsustvo bilo kakvog integriteta u ljudima...to je otprilike razlog zašto ljudi odlaze i zašto se država ne može nadati boljem. Potpuno politički, ideološki i verski neobojena, opšta mesta. *Uzrok u nama a ne u velikim spoljašnjem neprijatelju ili drugoj Srbiji, tom nekom 'velikom Drugom'.

Vladan Jovanovićпре 23 сата
"Филозофију паланке" сам читао све док нисам наишао на реченицу - парафразирам: Паланка неће, али то што неће, она у ствари хоће, а то што хоће она суштински неће. Тада сам закључио да бих даљим читањем тог дела само узалуд губио време.



Нема коментара:

Постави коментар

Одобравамо умесне, кратке, и аргументоване коментаре

Популарни постови

Сфера Корена

Претраживање Сазвежђа

Црни,црвени и бели , Свилен конац , Међу нама,ЦртаАМБЛЕМ, ДИЦА СЗ , Другачија Србија ,Уметност дијагнозе ,Делта Заветина , Лоза рашљара , Четвртак ,Стооке новине , ЈАВНОСТ , ИЗВОДИ ,БАЛКАН ,ЦВИКЕР , Вечити календар,Турбан , Заставица ,Оличење немогућег , Цариградским друмом ,Брест ,,Дибидус , ШОДЕР ,Паукова мрежа ,УЕРКА 1 ,Ђавоља капија ,ВРТИБОГ ,МАГАЗА Заветина ,МАСКЕ, Између митарења чудовишта и уметности будућности , Cogito , Универзална библиотека,Балкански синдром , ТРЕЋА СРПСКА РЕНЕСАНСАПисци са добром адресом , Дукат, Наши поседи,Врата Звижда , Архипелаг БЕЛАТУКАДРУЗ , АЛМАНАХ ,КРЊА историја ,Балкански шпијуни , БУЏЕТ,Кругови САЗВЕЖЂА З ,Бездана уметност , Ластавичји ибришим,Администрација НЕЧИСТЕ КРВИ , ОЧЕ НАШ... ,Бела и шарена Србија , Запис , Тзв. Академија ФЕНИКС,BALKAN ORIENT PRESS +,ПРЕЛЕГАТ.Савет за визије , УЗДУЖ И ПОПРЕКО,АФРОДИЗИЈАК , Фонд „ЗАВЕТИНА“... ,САЛАШ СЕВЕРАЦА.Знак препознавања,АЛАЈБЕГОВА С(А)ЛАМА , Посебна породична заветина , РЕНЕСАНСА, КОМПАС , , ВРЗИНО КОЛО ,ПЕСМЕ ИЗ РОМАНА ,Себични музеј , МАЈМУНСКА ЗАВЕРА ,Музеј српских ренесансних духова,МОБАРОВ , , Ново Друштво "СУЗ",Библиотека ВЕЛИКИХ ПРЕТЕЧА , Библиотека ЗАВЕТИНЕ(1) , Библиотека ЗАВЕТИНЕ (2),Библиотека COGITO Библиотека ПРЕТЕК 1 ,Библиотека ПЕЛАЗГИОН Библиотека ЗАТИМ, ПРЕМА СВЕТЛОСТИ Библиотека: Из заоставштине,КОГИТОКЛУБ ,Библиотека Дефтердарова капија,Библиотека АМБЛЕМ ТАЈНОГ ПИСМА СВЕТА ,Архив у оснивању, 2 ТАЛОГ ,Библиотека СЕНКА ЧИПКЕ , (У огледалу) Библиотека "Мадоне Одјека",Библиотека ВЛАШКА ГОЗБА , ПРВА СРПСКА РЕНЕСАНСА | "Сузовци", лист, (покренут у) пролеће 2007. Контакт ,Северци , Мирослав Лукић - YouTube Канал ЗАВЕТИНЕ,Библиотека БЕЛА ТУКАДРУЗ

НАЧИН ПОСТОЈАЊА И ОПСТАНКА ( као "Српског књижевног гласника")

КЊИЖАРА ПИСАЦА

Аукције. Трају даноноћно.

Пуноважни биографски податак о припадности

Меша Селимовић. - У својој књизи Пријатељи Добрица Ћосић, на сто осамдесет осмој страни, преноси део тестименталног писма Меше Селимовића Српској академији наука и уметности из 1976. Селимовић пише: "Потичем из муслиманске породице, по националности сам Србин. Припадам српској литератури, док књижевно стваралаштво у Босни и Херцеговини, коме такође припадам, сматрам само завичајним књижевним центром, а не посебном књижевношћу српскохрватског књижевног језика. Једнако поштујем своје порекло и своје опредељење, јер сам везан за све што је одредило моју личност и мој рад. Сваки покушај да се то раздваја, у било какве сврхе, сматрао бих злоупотребом свог основног права загарантованог Уставом. Припадам, дакле, нацији и књижевности Вука, Матавуља, Стевана Сремца, Борислава Станковића, Петра Кочића, Иве Андрића, а своје најдубље сродство са њима немам потребу да доказујем. Знали су то, уосталом, и чланови уређивачког одбора едиције 'Српска књижевност у сто књига', који су такође чланови Српске академије наука и уметности, и са мном су заједно у одељењу језика и књижевности: Младен Лесковац, Душан Матић, Војислав Ђурић и Бошко Петровић. Није зато случајно што ово писмо упућујем Српској академији наука и уметности са изричитим захтјевом да се оно сматра пуноважним биографским податком."
ЛеЗ 0007958